Ai nevoie de un plan editorial in strategia ta de marketing

Indiferent de metoda pe care o abordezi in promovarea afacerii tale, a magazinului tau online, a blogului sau a paginilor web ale colaboratorilor tai, exista cateva lucruri care trebuie sa fie bine stabilite pentru a-ti asigura o organizare eficienta.

Cu siguranta folosesti, printre altele, retelele sociale, un blog sau un website pentru a impartasi informatii cu publicul tau tinta. Poate apelezi si la strategii de email marketing sau trimiti newslettere.

In cazul fiecarei metode de mai sus, ai nevoie de un plan editorial pentru a-ti putea urmati evolutia in timp, a te organiza si a-i ajuta si pe cei cu care colaborezi sa se organizeze.

Mai mult, cu cat planul tau este respectat mai mult, cu atat publicul tau se va obisnui ca afacerea ta sa fie prezenta in rutina lui zilnica.

Cum sa iti faci un plan editorial?

  1. Gaseste un loc/software unde sa iti notezi ideile acest loc destinat idelor si planificarii acestora, fie el un simplu document Excel, Word sau un software special conceput in acest scop, iti va deveni in curand cel mai bun prieten.
  1. Stabileste-ti publicul tinta – ii este aproape imposibil unei afaceri sa evolueze in mediul online in lipsa unui analist de date. Daca nu dispui de unul, atunci fi tu propriul analist de date.

Analizeaza-ti publicul, stabileste cu exactitate cine sunt persoanele carora te adresezi, vezi care este comportamentul lor, ce pagini acceseaza, care sunt orele la care sunt activi in mediul online etc.

Pentru a obtine toate aceste date poti gasi numeroase unelte online care sa te ajute, asa cum este Google Analytics.

  1. Stabileste canalele unde iti vei promova continutul – fie ca decizi sa investesti intr-o campanie de Facebook, ca ai un blog sau esti activ pe forumuri, fa o lista cu acele canale unde prezenta ta este necesara in mod constant.
  1. Stabileste intervalul orar pentru promovare – intervalul in care publicul tau tinta este cel mai activ in mediul online este momentul in care tu va trebui sa faci majoritatea postarilor. Ofera atentie maxima evenimentelor locale, sociale, politice si tuturor celor care pot influenta prezenta publicului pe canalele stabilite de tine.

Un exemplu simplu si concludent este perioada in care se desfasoara competitiile sportive. In aceste perioade, prezenta publicului tau se va decala in functie de programul acestor competitii.

  1. Planifica totul din timp – nu este de ajuns sa planifici continutul si metoda de promovare cu o zi sau doua inainte. Oameni fiind cu totii, ni se intampla deseori sa fim intrerupti, sa uitam sau sa intervina ceva care nu poate suferi amanare.

 Alege o zi din saptamana, de preferat Sambata sau Duminica, in care sa analizezi traficul din saptamana anterioara, schimbarile, reactiile pozitive sau negative ale publicului etc. Programeaza toata activitatea pentru saptamana urmatoare in acea zi si include-o in plan pentru a avea o imagine de ansamblu.

Daca programezi postarile pe Facebook sau alte retele sociale, spre exemplu, acestea vor targeta publicul tau tinta indiferent de evenimentele care pot interveni in rutina ta zilnica. Revizuieste-le la 2-3 zile dupa programare si vezi daca poti aduce imbunatatiri.

Dupa ce ai finalizat planul, odihneste-te si arunca apoi o privire obiectiva asupra lui. Este suficient de convingator? Acopera toate canalele pe care le vizezi? Este prea agresiv? Este suficient de profesional? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile pe care vrei sa ti le pui dupa finalizarea planului.