Cum sa iti creezi un plan de marketing pentru online?

Atunci cand vrei sa pornesti o afacere in mediul online, lucrurile pot fi destul de confuze pentru tine. Chiar mai mult, daca esti deja detinatorul uneia, cel mai probabil esti coplesit de multitudinea de factori care pot contribui la succesul tau.

Marketing-ul online difera foarte mult de cel clasic, nu doar prin metodele de abordare a publicului, ci si prin resursele de care ai nevoie pentru a atrage un trafic cat mai mare.

In acest articol vei afla care sunt cele mai importante elemente care nu trebuie ignorate daca iti doresti o afacere online de succes.

Vrei sa ai un public stabil?  Iata ce trebuie sa faci!

  1. Strategie si branding – seteaza-ti telurile, clarifica-ti viziunea si valorile si gaseste modalitati prin care sa ii informezi pe altii despre aceste aspecte.

Cercetarea este un pas esential in acest proces, la fel si auditul afacerii. Alege sa colaborezi cu specialisti care pot sa iti spuna exact care este pozitia ta pe piata, in mod realist, nu idealist.

 In faza de definire a unei strategii pe termen lung sunt incluse si metodele prin care iti vei transmite mesajele. Nu te baza ca vei hotara pe parcurs. Cu cat stii mai devreme care vor fi pasii de urmat, cu atat mai bine.

  1. Design-ul Web – ai nevoie de o pagina web foarte bine pusa la punct, asta stim cu totii. Insa ce inseamna acest lucru?
  • Stabilirea unor standarde vizuale
  • Cercetarea cuvintelor cheie si a competitiei
  • Alegerea unor imagini si video-uri care respecta standarde inalte
  • Crearea unor pagini usor de navigat
  • Crearea unor pagini/interfete usor de actualizat
  • Obtinerea unui design responsive pentru dispozitivele mobile
  • Existenta unui sitemap
  • Integrarea impecabila a continutului
  1. Continutul – aminteste-ti intotdeauna ca trebuie sa generezi continut pentru oameni si nu pentru roboti. Creeaza categorii cat mai usor de inteles si navigat, un continut informativ si relevant pentru afacerea ta si include cuvinte cheie si link-uri pentru o buna optimizare SEO.
  1. Analiza datelor – nicio pagina web nu poate sa prospere fara o analiza temeinica. Iata ce trebuie sa afli:
  • Cati vizitatori ai si care sunt acestia
  • Care sunt sursele care ti-au tranferat vizitatorii (directe, cautare organica, retele sociale, campanii)
  • Care este evolutia traficului
  • Cati vizitatori parasesc site-ul si de ce
  • Cate cosuri abandonate ai (in cazul magazinelor online)
  • Carui fapt se datoreaza conversiile tale
  • Cum poti imbunatati site-ul
  • Ce viteza de incarcare are site-ul tau

Pentru a obtine aceste date te poti folosi de platforme gratuite precum este Google Analytics si poti initia studii de piata si interviuri. Mai mult, poti imbunatati strategiile tale de customer service, punand la dispozitie servicii de call-center, chat sau suport tehnic, in functie de situatie.

  1. Promovarea – dupa ce te-ai asigurat ca pagina ta web este pe deplin functionala si inteligibila, poti apela la ajutorul specialistilor pentru a organiza si initia campanii de promovare. Cele mai eficiente campanii din prezent sunt:
  • SEO
  • Retele sociale
  • Email marketing

Urmareste acesti 5 pasi esentiali pentru a trezi interesul publicului tau tinta. Daca ai succes din primele luni de zile, ofera atentie maxima modificarilor si cerintelor din mediul online, imbunatateste-ti site-ul in mod constant si ofera publicului tau motive noi sa ramana abonatii tai.