Cum sa te promovezi in Social Media?

Crearea unui continut de calitate pentru website-ul tau, respectiv pentru afacerea ta, este intotdeauna o provocare. Fie ca articolele, paragrafele, infograficele sau elementele vizuale au un continut pur informativ, sau sunt create in scop de promovare, ele trebuie sa reflecte intru totul intentia ta de a aduce publicului ceva nou, intr-un mod deloc agresiv. Odata ce ai obtinut acel continut la care tu si echipa ta ati muncit atat de mult, este timpul sa fie observat de catre publicul tau tinta.

Social Media, mai exact platformele de socializare, sunt principalul canal de promovare in zilele noastre, datorita vitezei cu care circula orice informatie, dar si a  accesibilitatii oricarei persoane. Totusi, simpla creare a unui profil sau a unei pagini si distribuirea continutului in mod constant, nu este de ajuns pentru a atrage publicul interesat sa beneficieze de serviciile tale. Pentru a obtine acest lucru intr-un timp cat mai scurt, exista cateva reguli de baza de care este bine sa tina cont orice detinator al unei afaceri:

  1. Concentreaza-te pe elementele vizuale – indiferent de relevanta si originalitatea textului pe care l-ai creat, utilizatorii online il vor observa cu dificultate daca acesta se intinde pe mai multe randuri, si mai mult decat atat, isi vor pierde rabdarea citindu-l. Imaginile, culorile contrastante, infograficele si simbolurile atrag publicul intr-un mod accelerat si castiga teren in fata textului propriu-zis.
  2. Distribuie continutul la timpul potrivit – este usor de determinat care sunt orele la care publicul tau tinta cauta informatii online si exista un numar de unelte care te pot ajuta sa determini acest interval daca cercetarile individuale nu ti-au adus date concrete. Daca ai aflat, spre exemplu, ca persoanele interesate de afacerea ta petrec timp pe internet, inclusiv pe retelele sociale, intre 17-20, este ideal ca postarile tale sa aiba loc in acest interval. In caz contrar, risti sa ratezi clienti importanti.
  3. Alege titluri atractive – titlurile si subtitlurile banale sunt trecute cu vederea de catre cititorii online. Odata ce au ajuns pe pagina ta web, potentialii clienti trebuie sa fie atrasi in universul virtual al continutului pe care l-ai creat, sa afle informatii relevante, inedite si totodata, sa se simta inspirati. Singurele lucruri care ii pot determina sa parcurga textul website-ului tau sunt titlurile bine alese sau disperarea de a gasi informatii. Cea de-a doua optiune este cu siguranta, mult mai rar intalnita.
  4. Modul de exprimare – afirmatiile evidente nu sunt cele mai bune prietene ale noilor consumatori de servicii. Crearea unor nevoi are loc atunci cand sunt impuse lipsuri, lacune, etc. De aceea, este bine sa creezi postari care sa contina intrebari, raspunsuri, exclamatii, etc., care sa nu atinga totusi, limita senzationalului.
  5. Detecteaza platformele sociale potrivite – cu toate ca Facebook-ul este cea mai cunoscuta platforma, aceasta se axeaza pe divertisment, relaxare, etc., si are un public cu interese generaliste. Daca detii o afacere a carei atentie trebuie sa se indrepte inspre profesionisti, trebuie sa cauti ceva mai sobru precum LinkedIn. Inainte de a face sute de postari, afla care este cea mai potrivita retea de socializare pentru afacerea ta.
  6. Plateste – uneori, trebuie sa iti asumi faptul ca anunturile promovate (sponsorizate) sunt mult mai vizibile decat simplele postari. Daca bugetul iti permite si totodata, ai nevoie de o promovare rapida, anunturile platite sunt cea mai bune optiune.

Daca va ganditi sa demarati o campanie de promovare puteti sa ne contactati