Promovam, promovam site-uri … dar cui ne adresam?

Traim “se zice” in secolul vitezei cu toate ca natura nu da semne sa o fi luat la fuga ( soarele rasare, pamantul este rotund) numai noi nu mai avem timp de familie, prieteni sau lucruri cu adevarat importante.  Suntem intr-un continuu sprint dupa bani, faima, putere si de multe ori uitam sa ne propunem obiective si strategii , lasand totul  in voia sortii.

Cand este vorba de promovarea unei afaceri lucrurile nu stau foarte diferit. Firmele investesc bani, resurse umane fara a avea obiective si strategii cuantificabile. De cele mai multe ori vedem in promovarea pe internet – rezolvarea tuturor problemelor. Scenariul este simplu : creem un site si il promovam pe internet. Practica insa a dovedit exact contrariul, nu este vorba de promovare ci de crearea de relatii interumane prin intermediul diverselor instrumente ( site-uri, blog-uri, retele sociale etc). Internetul este doar interfata de comunicare intre administratorii unei afaceri si clientii acesteia.

 

Sa incepem cu inceputul 🙂

Daca ai avea un magazin intr-un oras nu ai dori ca acesta sa fie curat, proaspat vopsit, cu marfa frumos aranjata, promotii vizibile, trafic bun si personal amabil ?  Atunci de ce ai dori ca site-ul tau sa arate altfel. Un site bine facut in care se navigheaza usor iar vizitatorul citeste cu placere informatiile de pe acesta este un start bun. Apeleaza la profesionisti care au experienta si care pot sa-ti dea sfaturi pertinente. Un website este un instrument de marketing puternic dar in zilele noastre nu este de ajuns. Facand o comparatie – site-ul este ca o vapor care merge singur fara ajutor prin oceanul numit internet. Acest vapor ( site-ul )  ca sa-si indeplineasca obiectivul are nevoie de alte nave mai mici ( diverse instrumente de marketing) sa orbiteaze in jurul lui si sa-l ajute.

 

Ok. Gata! Am facut site-ul. Ce mai ramane de facut?

Cum am mentionat mai sus daca ai avea un magazin dupa ce faci inaugurarea, pleci acasa si nu te mai intorci? Nu.  Faci activitati zilnice pentru ca acesta sa aduca profit. Aceste activitati trebuie facute atat in interiorul site-ului cat in exteriorul acestuia prin generarea de trafic. La inceput orice magazin are vanzari mici si clienti putini si din acest motiv ne gandim sa ne promovam.

 

Unde si cum promovam ?

Cand vine vorba de internet orice metoda pare buna si calea spre success. Dar ce trebuie sa retinem este ca noi nu promovam  ci creem relatii interumane prin intermediul unor instrumente de marketing. Acest lucru il putem face aducand un plus de valoare prin content marketing ( informatii despre produse si fise ale acestora, filme de prezentare, evenimente, comunicare activa in social media, etc ). Cine ar vrea sa citeasca informatii despre produse sau servicii incomplete sau sa fie agasat de tot felul de reclame de tip spam. Trebuie sa invatam sa ne comportam pe internet ca in mediul offline civilizat si sa dam informatii cat mai pertinente si mai variate. In acest fel castigam increderea vizitatorului sa apeleze la serviciile noastre.

 

Ce este content marketing?

Este o strategie de a produce si a publica informatii care sa construiasca incredere si autoritate in jurul clientului ideal.

Este o cale de a construi relatii si comunitati astfel incat oamenii sa se simta loiali brandului.

Este o strategie prin care sa fii recunoscut ca lider in industria ta.

Este o strategie de a aduce vanzari fara traditionalele tehnici de vanzare.

 

Cui ne adresam?

Internetul este foarte bogat in informatii si suntem bombardati zilnic cu acestea. Diverse aplicatii tind sa ne faca viata mai usoara iar siteurile de socializare ne dau impresia ca avem toata puterea doar pentru ca putem  interactiona cu diverse persoane.

In acest caz cine sunt clientii nostri si unde-si petrec ei timpul pe internet.

Ca sa stim cu cine construim relatii interumane ar trebui in prima faza sa stim cum arata ( e barbat sau femeie,   tanar sau batran, din tara sau din strainatate, e persoana fizica sau persoana juridical, etc) .

Cateva indicii pentru a gasi clientii:

– vezi din ce grupuri sau asociatii fac parte

– vezi ce site-uri sociale folosesc

– identifica reviste sau alte tipuri media la care sunt inscrisi

– cauta evenimente la care ei participa

Daca vrei sa stii mai multe despre cum gasesti potentialii clienti pe internet asteapta pana la publicarea uniui nou articol articol sau contacteaza-ne